Hoe kan ik me focussen?

Mijn hoofd is altijd al vol gedachten geweest. GEK word ik ervan en er zijn duizend dingen die ik leuk vind en ook doe, zodat ik alles half doe. En qua solliciteren weet ik niet waar ik me op moet richten. Dan probeer ik weer dat en dan weer dat. Ik zou mijn leven (en mijn hoofd) graag eenvoudiger maken en een paar dingen kiezen om te doen en bij het solliciteren me op een paar dingen richten. Maar hoe maak je zo'n keuze?

13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Bedenk waar je over 3 of 5 jaar wilt zijn en stippel de route uit die je moet afleggen om daar te komen. Zo ga je recht op dat doel af en kom je minder in de verleiding om iedere keer een zijweg in te slaan.

Dus maak jouw toekomst voor jezelf helder en richt je daar met je acties op. Dan lukt het ook veel beter om dat doel te bereiken, omdat je je over allerlei onnodige ballast niet meer druk hoeft te maken.

Zo'n plan hoef je uiteraard niet alleen op te zetten, praat er met vrienden en/of familie over, maar voer het uiteindelijk wel uit zoals je het bedacht hebt.

En natuurlijk kan niemand in de toekomst kijken, maar je weet wel nu wat je belangrijk vindt.
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Dank voor dit antwoord. Daar kan ik denk ik wel wat mee.

Andere antwoorden (3)

Je bent niet de enige. We hebben zoveel te kiezen tegenwoordig, dat we door de bomen het bos niet meer zien.

Stel prioriteiten. Ga daar eens goed voor zitten: wat wil je het liefst en wat eerst. Laat je in eerste instantie niet beperken door (on)mogelijkheden. Als je iets namelijk ècht graag wil, dan vind je, meer dan je voor mogelijk houdt, de manieren wel om zover te komen.
Als je eenmaal een nummer 1 prioriteit hebt, moet je je gedachte daar op richten, zoveel mogelijk. Stel alles in het teken van dat doel.
Daarnaast zijn er zijn genoeg zelfhulpboeken hierover te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
Ja klopt. Vroeger werd je gewoon wat je vader ook was of je werd moeder.
Kies wat je belangrijk vindt en wat je zelf goed kunt, daaruit beginnen, je beginnen uit je persoonlijkheid ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Snuffel
13 jaar geleden
tnx.
Ik kan je van harte aanbevelen om te gaan mediteren.
Het helpt je niet diréct met je keuzeproblemen, maar het maakt je wel ontspannender én meer gefocust.
Een redelijk makkelijk aan te leren methode is 'mindfulness'.
Dagelijks acht minuten mediteren helpt mij enorm.
Misschien heb je iets aan onderstaande link.